Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2008

EΠΙΛΟΓΗ ΑΡΘΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ BMW X3 2.0i

BMW X3 2.0
Absolute BMW Aκόμα και στη μικρότερη έκδοσή της, η ανανεωμένη X3 παραμένει, πρώτα και πάνω απ' όλα, μια πραγματική BMW με διευρυμένο πεδίο δράσης.
TO πείραμα της X3 πέτυχε: δημιούργησε, λόγω ονόματος και τιμής, το δικό της εμπορικό χώρο ανάμεσα στα τύπου RAV4 οχήματα και τα μεγάλα πολυτελή SUV. Aπολαμβάνοντας τους καρπούς αυτού του... κάτι σαν «one man show», έχτισε γερές βάσεις και περιμένει να αντιμετωπίσει τους επερχόμενους μνηστήρες, όπως το Audi Q5 και τη Mercedes MLK. Aκόμα και στη χώρα μας, κατάφερε γρήγορα να γίνει best seller, γεγονός στο οποίο συνέβαλε και η υιοθέτηση της μικρότερης έκδοσης με 2λιτρο κινητήρα. Kι όμως, άλλαξε Aν κι έχει ανανεωθεί, η αλήθεια είναι ότι δύσκολα θα εντοπίσει κανείς τις διαφορές με το παρελθόν. Όπως γίνεται πάντα σε ανάλογες περιπτώσεις, οι προφυλακτήρες και τα φώτα είναι τα πρώτα σημεία που δέχονται επεμβάσεις, ενώ ο ανασχεδιασμός επεκτείνεται στο εσωτερικό, στο ταμπλό, το τιμόνι, τα καθίσματα και τα υλικά επένδυσης. Oι χώροι δεν έχουν διαφοροποιηθεί και παραμένουν αρκετά καλοί για τέσσερις επιβαίνοντες (ο πέμπτος συνεχίζει να δυσανασχετεί, εξαιτίας του κεντρικού τούνελ της μετάδοσης) και τις αποσκευές τους (480 λίτρα). Aκόμα και ύστερα από σχεδόν τρία χρόνια στην αγορά, αρκετά κεφάλια... συνεχίζουν να γυρνούν. Στην προκειμένη περίπτωση, πάντως, βοήθησε το λευκό χρώμα (ένα ευχάριστο διάλειμμα στις ορδές των ασημί και μαύρων επιλογών), το αεροδυναμικό πακέτο M και οι 18άρηδες τροχοί. Πιο επουσιώδης είναι η βελτίωση στην ολοκληρωμένη διαχείριση πλαισίου, κάτι που εγγυάται την ταχύτερη και πιο αποτελεσματική συνεργασία της τετρακίνησης, των ηλεκτρονικών συστημάτων ευστάθειας και του συστήματος διαχείρισης του κινητήρα, ενώ σε μεγαλύτερες εκδόσεις θα βρει κανείς τη βελτιωμένη απόδοση των 6κύλινδρων κινητήρων και ένα ακόμα πιο ραφιναρισμένο αυτόματο κιβώτιο Steptronic. Eκτός από την εικόνα του εσωτερικού, το άλλο μεγάλο ατού της X3 έχει να κάνει με τη συνολική ποιότητα κύλισης που προσφέρει. Συνδυάζει με υποδειγματικό τρόπο τη σπορτίφ οδική συμπεριφορά και την άνεση. Aπό τις αναρτήσεις και την τετρακίνηση μέχρι και τα ηλεκτρονικά συστήματα, όλα συντείνουν προς αυτόν το στόχο. Aκόμα και το πολύστροφο (3,3 στροφές) τιμόνι έχει εξαιρετική αίσθηση, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα φρένα. Tο όλο σύνολο είναι τόσο καλοζυγισμένο, ώστε δε νομίζουμε ότι χρειάζεται κάποιος να το αλλοιώσει -κυρίως από πλευράς άνεσης- με υπερβολικού μεγέθους τροχούς, σαν αυτούς που διέθετε το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας (οι οποίοι, πάντως, συμπεριλαμβάνονται στον έξτρα εξοπλισμό), ή με μια πιο σφικτή ανάρτηση (που προσφέρεται στην έκδοση Sportive). Δε θα πρέπει να ξεχνάμε και την τετρακίνηση, η οποία, όπως και στην πλειονότητα των σύγχρονων SUV, αποτελείται από έναν πολύδισκο συμπλέκτη, αλλά λειτουργεί διαφορετικά. Στέλνει κατά βάση περισσότερη ροπή πίσω (60%, υπό κανονικές συνθήκες), μεταβάλλει συνεχώς την κατανομή ανάλογα με τις περιστάσεις, ενώ έχει τη δυνατότητα, όταν ανιχνευτεί μεγάλη διαφορά πρόσφυσης, να στείλει ολόκληρη τη ροπή σε έναν άξονα. Για τα εκτός δρόμου... καθήκοντά της, η X3 διαθέτει ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος (201 χλστ.), σύστημα που διατηρεί σταθερή μια μικρή ταχύτητα σε δύσκολες καταβάσεις, ενώ προσομοιώνει ηλεκτρονικά τη λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού, φρενάροντας τον τροχό που σπινάρει. Έτσι, ουσιαστικά, το μόνο σημείο κριτικής εντοπίζεται στο αν και κατά πόσο ο 2λιτρος κινητήρας μπορεί να αντεπεξέλθει στο μεγάλο βάρος (1.752 κιλά). Διαθέτει άφθονη τεχνολογία (μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων, διπλό χρονισμό βαλβίδων και μεταβλητή εισαγωγή) που συμβάλλει σε μια εξαιρετική ελαστικότητα, ενώ επίσης βοηθάται και από την πυκνή διάταξη του κιβωτίου των 6 σχέσεων. Aυτό φαίνεται και από τους ανταγωνιστικούς χρόνους που επιτυγχάνει το αυτοκίνητο κυρίως στις ρεπρίζ (όπου, για παράδειγμα, κυμαίνεται περίπου στα ίδια επίπεδα με ένα RAV4, το οποίο, όμως, ας μην ξεχνάμε, είναι και ελαφρύτερο κατά 200 κιλά), αφού στην επιτάχυνση από στάση τα φαρδιά ελαστικά «πνίγουν» τον κινητήρα. Σε υψηλότερες ταχύτητες, πάντως, το βάρος γίνεται πιο αισθητό, ειδικά μάλιστα όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Στον τομέα της κατανάλωσης η 2λιτρη Χ3 τα καταφέρνει καλά, καθώς χρειάζεται κατά μέσο όρο 12,9 λίτρα/100 χλμ., τιμή που μπορεί να κυμανθεί ακόμα πιο χαμηλά με προσεκτική οδήγηση. Aξίζει! Mε λογικά κριτήρια, η επιλογή της έκδοσης βάσης ενός οχήματος με μεγαλύτερο βάρος και -συγκριτικά- τιμή δεν μπορεί να υποστηριχτεί. Όταν, όμως, η κατασκευή φέρει την υπογραφή της BMW, η λογική πάει περίπατο. Πόσο μάλλον εάν έχεις την τύχη να βρεθείς έστω και για λίγο πίσω από το τιμόνι της X3. Tα επιπλέον χρήματα που κοστίζει το γερμανικό SUV (σε σχέση με την πλειονότητα του ανταγωνισμού) τα εξαργυρώνει ο οδηγός όταν απομονώνεται σε έναν κόσμο ποιότητας, εργονομίας και προσοχής στην κάθε λεπτομέρεια και όταν απολαμβάνει μια ιδανική ποιότητα κύλισης. O 2λιτρος κινητήρας δεν αποτελεί τροχοπέδη, ωστόσο δεν τα βγάζει πέρα σε όλες τις περιπτώσεις με το μεγάλο βάρος. Eάν είναι διαθέσιμα παραπάνω χρήματα, αντισταθείτε στον επιπλέον εξοπλισμό και προτιμήστε τον 6κύλινδρο 2,5άρη, που της ταιριάζει «γάντι».

Οδηγούμε: BMW X3 2.0i
.Η ανανεωμένη 2λιτρη X3 είναι η πιο προσιτή, όσον αφορά την τιμή έκδοσης του μεσαίου 4x4 της BMW, και τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Η ποιότητα κατασκευής αποτελεί σημείο αναφοράς για την κατηγορία και στην καμπίνα των επιβατών τα πάντα είναι προσεγμένα και καλοβιδωµένα, ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στην εργονομία.
Η οδική συμπεριφορά της Χ3 στην άσφαλτο είναι κορυφαία, με την ανάρτηση να εξουδετερώνει τις κλίσεις στις στροφές, ενώ το πλαίσιο δείχνει ότι μπορεί να διαχειριστεί πολύ μεγαλύτερη ιπποδύναμη. Θετικές κριτικές αποσπά και το σύστημα διεύθυνσης, που εκτός από άμεσο παρέχει αρκετή πληροφόρηση.
Το σύστημα τετρακίνησης xDrive λειτουργεί υποδειγματικά σε άσφαλτο και χώμα, αυξάνοντας τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου, ενώ οι χώροι επιβατών και πορτμπαγκάζ είναι πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.
Στα αρνητικά συγκαταλέγεται η αυξημένη κατανάλωση που πέφτει θύμα του υψηλού βάρους, η οποία δύσκολα πέφτει κάτω από τα 10 λίτρα/100 km ακόμη και σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Η μικρή απόσταση από το έδαφος περιορίζει τις εκτός δρόμου δυνατότητες, αφού η κοιλιά του αυτοκινήτου βρίσκει εύκολα κάτω και ο κίνδυνος ζημιάς ελλοχεύει.
Επίσης, τα run flat ασφάλτινα ελαστικά αντιπαθούν τα κακοτράχαλα εδάφη. Η σφιχτή ανάρτηση συντελεί στην πολύ καλή οδική συμπεριφορά αλλά με ανάλογες θυσίες στην άνεση, αφού ναι μεν δεν κοπανάει στις ανωμαλίες αλλά οι επιβάτες νιώθουν τις ανωμαλίες. Τέλος, η μεσαία σκάλα των φώτων έχει καλή διασπορά αλλά σχετικά αδύναμη δέσμη.Η βασική από πλευρά κινητήρα έκδοση της BMW X3 είναι ποιοτική, έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, μεγάλους χώρους και αποτελεσματικό σύστημα τετρακίνησης. Η μικρή απόσταση από το έδαφος περιορίζει τις εκτός δρόμου δυνατότητες, ενώ οι επιδόσεις είναι καλές με κόστος όμως την υψηλή κατανάλωση.
BMW X3 2.0
Ανανέωση στα σημεία
Η ανανέωση του «μικρού» αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου της BMW δεν είχε και πολλά να αλλάξει πέρα από τις αισθητικές επεμβάσεις και κάποια βελτίωση των ηλεκτρονικών, καθώς η X3 εξακολουθεί να είναι κορυφαία σε οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο και να είναι ένα ποιοτικό, ευρύχωρο και ιδιαίτερα ευχάριστο και εύκολο στην οδήγηση αυτοκίνητο
Η αναγκαστική ανανέωση κάθε μοντέλου κάπου στο μέσον της ζωής του, για να ικανοποιούνται οι κακομαθημένοι καταναλωτές που θέλουν το «καινούργιο» μοντέλο κάθε φορά, έχει αρχίσει να γίνεται δισεπίλυτος γρίφος σε ορισμένες περιπτώσεις, όταν πρόκειται για μοντέλα που εξακολουθούν να βρίσκονται στην κορυφή από λειτουργικής πλευράς. Άντε να αλλάξεις κανένα προφυλακτήρα και μερικά φανάρια, άντε να προσφέρεις και κανένα νέο χρώμα στο εσωτερικό και κανένα διαφορετικό αεραγωγό (αν και ακόμα κι αυτό αρχίζει να γίνεται δύσκολο, όταν οι περισσότερες εταιρείες προσπαθούν για λόγους κόστους να χρησιμοποιούν όσο το δυνατό περισσότερα κοινά εξαρτήματα εσωτερικού -διακόπτες, χερούλια, αεραγωγούς κλπ.- στα διάφορα μοντέλα τους).Τί να αλλάξεις, όμως, σ' ένα αυτοκίνητο σαν την X3, που και καλά τα πήγε στην αγορά, και από πλευράς ποιότητας πολύ καλή είναι, και μια χαρά τα καταφέρνει στο δρόμο, εξακολουθώντας να είναι ένα από τα κορυφαία τετρακίνητα «ελεύθερου χρόνου» σε συμπεριφορά στην άσφαλτο κι έχοντας εξαιρετικής ποιότητας και αποτελεσματικότητας μηχανικά μέρη -κινητήρες, κιβώτια, αναρτήσεις κλπ. Ευτυχώς τουλάχιστον που υπάρχουν και οι νέοι 6κύλινδροι κινητήρες, για να υπάρχει κάτι νέο στη σειρά (ο 2λιτρος κινητήρας της βασικής έκδοσης όμως είναι ο ίδιος) κι από εκεί και πέρα, μια και τα ηλεκτρονικά εξελίσσονται ταχύτατα, η ανανέωση έδωσε τη δυνατότητα στους Βαυαρούς να κάνουν κάποιες βελτιώσεις στα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου (στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το σύστημα τετρακίνησης).Από εκεί και πέρα, όμως, πέρα από τις μικρές αισθητικές επεμβάσεις για να δοθεί ο τόνος του «καινούργιου», το αυτοκίνητο είναι το ίδιο. Ένα αυτοκίνητο «ελεύθερου χρόνου» μεγάλο μεν αλλά με πολύ πιο λογικές διαστάσεις από τη θηριώδη X5 , γι' αυτό και πολύ καλύτερα προσαρμοσμένο στις ελληνικές συνθήκες, είτε πρόκειται για την κίνηση στις πόλεις, είτε για τους στενούς επαρχιακούς και ορεινούς δρόμους. Το πόσο μεγάλο είναι το καταλαβαίνεις άλλωστε όταν κάθεσαι μέσα, όπου διαπιστώνεις ότι φιλοξενεί πολύ άνετα 4 ενήλικους επιβάτες, αφού οι χώροι που προσφέρει η X3 είναι χώροι μεγάλου αυτοκινήτου. Κι αυτό, μάλιστα, δεν έχει επιτευχθεί σε βάρους του χώρου αποσκευών, που βρίσκεται κι αυτός στα επίπεδα ενός καλού οικογενειακού σεντάν της μεσαίας κατηγορίας, φτάνοντας τα 480 λίτρα!Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, θέση επιβατικού αυτοκινήτου, και παρά την κλιμακωτή και όχι συνεχή ρύθμιση της πλάτης οι ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού είναι πολλές και καλά επιλεγμένες για να βρίσκεις γενικά εύκολα τη θέση που σε βολεύει. Εκεί που η κατάσταση δεν είναι το ίδιο καλή, είναι στους χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ιδιαίτερα τους ανοιχτούς, που θα έπρεπε να είναι περισσότεροι σ' ένα τέτοιο αυτοκίνητο, το οποίο υποτίθεται ότι προορίζεται και για ταξίδια στην εξοχή. Η γενική εργονομία, πάντως είναι πολύ καλή, όπως και η ποιότητα κατασκευής.Η τιμή του αυτοκινήτου είναι αρκετά υψηλή σε σχέση με αυτή των περισσότερων «τζιποειδών» της μεσαίας κατηγορίας με 2λιτρους ή και μεγαλύτερους κινητήρες, ξεκινώντας από τα 41.600 ευρώ. Τουλάχιστον, όμως, σ' αυτή η τιμή παίρνεις ένα πληρέστατο εξοπλισμό, στον οποίο εκτός από τους μπροστινούς, πλευρικούς και αερόσακους οροφής, τα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και τις συνηθισμένες ηλεκτρικές ευκολίες, προσφέρονται στάνταρ ακόμα και οι ζάντες αλουμινίου, ο αυτόματος κλιματισμός, οι προβολείς ομίχλης και το ραδιο-CD.
Ο 2λιτρος κινητήρας των 150 ίππων, σε αντίθεση με όσα περιμένει κανείς διαπιστώνοντας το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου, τα καταφέρνει πολύ ικανοποιητικά και, όπως λέγαμε και στην αντίστοιχη δοκιμή πριν την ανανέωση, δεν μπορεί κανείς να πει ότι είναι «εκτός κλίματος» σ' αυτό το αυτοκίνητο, που σε τελική ανάλυση είναι αυτοκίνητο «ελεύθερου χρόνου» και όχι αυτοκίνητο επιδόσεων. Σίγουρα η X3 είναι βαρύ αυτοκίνητο και μ' αυτόν τον κινητήρα δεν εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις της, πρόκειται όμως για έναν πολύ καλό 2λιτρο, ελαστικό, εύστροφο και αρκετά δυνατό, που -αν είσαι διατεθειμένος να τον πιέσεις- μπορεί ν' ανταποκριθεί στις ανάγκες του αυτοκινήτου, έστω και κάπως οριακά. Κάτι στο οποίο τον βοηθάει και το πολύ καλό εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, που είναι σωστά κλιμακωμένο και εξαιρετικά εύχρηστο, βοηθώντας με τη μία επιπλέον σχέση σε σχέση με τα συνηθισμένα πεντάρια των περισσότερων αυτοκινήτων, να γίνεται καλύτερη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα και να τον χρησιμοποιείς πιο συχνά κοντά στην περιοχή της μέγιστη ροπής.Στην πραγματικότητα, δεν θα ήταν ιδιαίτερα αντιληπτά τα όριά του αν δεν ήταν τόσο καλή στημένο το αυτοκίνητο, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να το οδηγήσει με ρυθμούς αντίστοιχους με αυτούς ενός καλού σεντάν. Κανένα μεσαίο «τζιποειδές» δεν έχει τόσο καλή οδική συμπεριφορά και πραγματικά η X3 σε κάνει να αποζητάς ένα πιο ισχυρό κινητήρα, γιατί σου δίνει την εντύπωση ότι με παραπάνω δύναμη θα είναι τόσο καλή στο δρόμο σχεδόν όσο ένα ...GTI! Αίσθηση στην οποία συμβάλλουν και τα εξαιρετικά φρένα της.Το μόνο που σε προσγειώνει στην πραγματικότητα και σου θυμίζει ότι οδηγείς τζιποειδές είναι το τιμόνι, που με 3,4 στροφές από τέρμα σε τέρμα είναι αρκετά πιο αργό απ' ότι τα τιμόνια των σεντάν της BMW (αν και πολύ καλό σε αίσθηση και ακρίβεια, κάτι που επίσης ευνοεί τη γρήγορη οδήγηση). Δεν θα μπορούσε, όμως, να γίνει διαφορετικά, αφού αυτός είναι ένας αναγκαίος συμβιβασμός για ένα αυτοκίνητο που θέλει να κινείται και εκτός δρόμου, έστω και σε όχι πολύ σκληρά κομμάτια.Γιατί η X3 έχει αξιοπρεπέστατες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου, αν δεν τη σπρώχνει κανείς σε υπερβολές, που μόνο τα καθαρόαιμα «τζιπ» μπορούν ν' αντέξουν. Το σύστημα xDrive μεταβάλλει συνεχώς την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης, χάρη σε μια μεγάλη σειρά αισθητήρων. Στην ανανεωμένη X3, μάλιστα, αυτό γίνεται ακόμα πιο άμεσα και αποτελεσματικά, χάρη στη βελτίωση των ηλεκτρονικών που αναφέραμε. Οι αισθητήρες των τροχών επιτρέπουν στο σύστημα να υποκαθιστά τα μπλοκέ διαφορικά, αφού «καταλαβαίνει» πότε κάποιος από τους τροχούς σπινάρει και αυτόματα σφίγγει την δαγκάνα του αντίστοιχου δισκόφρενου, για να τον φρενάρει και να δώσει έτσι ροπή στον άλλο τροχό του ίδιου άξονα. Τις εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου βελτιώνει ακόμα περισσότερο και το σύστημα ελέγχου της καταρρίχησης (Hill Descent Control), που περιορίζει αυτόματα την ταχύτητα στα 8 χλμ./ώρα όταν το αυτοκίνητο κατεβαίνει πλαγιές με μεγάλη κλίση.Εκεί που η X3 υστερεί απέναντι στα σεντάν της BMW είναι βέβαια η άνεση, καθώς οι πιο σφιχτές αναρτήσεις της επιτρέπουν στις ανωμαλίες του δρόμου να γίνονται αισθητές στους επιβάτες. Υποτίθεται, όμως, πως όποιος αγοράζει αυτοκίνητο αυτού του είδους είναι προετοιμασμένος για κάτι τέτοιο.
YΠEP- Οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο- Φρένα- Κιβώτιο 6 ταχυτήτων- Χώροι- Ποιότητα- Εξοπλισμός- Εργονομία
KATA- Μέτριοι χώροι για μικροπράγματα- Μέτριες επιδόσεις- Άνεση ανάρτησης (σε σχέση με ένα σεντάν)- Τιμή
Στον δρόμο η συμπεριφορά της X3 είναι πολύ καλή, πάντα προβλέψιμη και προοδευτική, ενώ πολύ καλά είναι και τα φρένα
Η X3, λοιπόν, εξακολουθεί να είναι (με την εξαίρεση ίσως της Cayenne, που βρίσκεται όμως σε εντελώς διαφορετική κατηγορία από κάθε άποψη) το κορυφαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου σε οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο, προσφέροντας ταυτόχρονα αξιοπρεπέστατες δυνατότητες εκτός δρόμου χάρη στα καλά ηλεκτρονικά της. Ένα αυτοκίνητο παντός καιρού, δηλαδή, ακριβό μεν αλλά ποιοτικό, ευρύχωρο και ασφαλές, που εξασφαλίζει το γόητρο που περιμένει κανείς από μία BMW, όχι μόνο σε ποιότητα και εξοπλισμό, αλλά και σε ουσία.

BMW X3 2,0 M Sports Pack
Γιατί έτσι “Μ” αρέσει!
Η ανανεωμένη BMW X3 2,0 με το πακέτο M Sports διαθέτει πιο ευδιάκριτα δυναμικά χαρακτηριστικά, τα οποία συμβαδίζουν περισσότερο με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Στο δρόμο, η BMW X3 M Sports Pack προσφέρει δυναμική οδική συμπεριφορά.
Η μικρότερη έκδοση της ανανεωμένης BMW X3, με το 2λιτρο κινητήρα των 150 ονομαστικών ίππων, καθιστά πιο προσιτό το SUV της γερμανικής εταιρείας, αφού η τιμή κτήσεώς της ανέρχεται στα 41.400 ευρώ. Βέβαια, εάν ο υποψήφιος αγοραστής επιλέξει να την αποκτήσει με το σπορ πακέτο "M" του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, τότε το νούμερο μπορεί να ανέβει αρκετά (46.163 ευρώ). Στην περίπτωση αυτή όμως, θα αποκτήσει μια σαφώς πιο δυναμική αισθητικά X3, λόγω των αεροδυναμικών βοηθημάτων του πακέτου, των νέων ζαντών και των μεγαλύτερων ελαστικών, ενώ και εσωτερικά το δερμάτινο "M" τιμόνι και ο αντίστοιχος επιλογέας ανεβάζουν το έτσι και αλλιώς αυξημένο επίπεδο της πολυτέλειας. Το πακέτο M περιλαμβάνει… • αεροδυναμικά εξωτερικά βοηθήματα • πιο σφιχτή ανάρτηση • δερμάτινο τιμόνι - επιλογέα • σπορ καθίσματα • ζάντες αλουμινίου σχεδίασης Μ, 18 ιντσών • διαφορετικών διαστάσεων ελαστικά εμπρός-πίσω Πιο σπορ στην άσφαλτοΣτο δρόμο, η BMW X3 M Sports Pack, λόγω της πιο σφιχτής ανάρτησης που διαθέτει σε σχέση με τις υπόλοιπες X3, αλλά και φυσικά της εξελιγμένης τετρακίνησης Xdrive, προσφέρει μια ακόμη πιο δυναμική οδική συμπεριφορά, η οποία δύσκολα μπορεί να συναντηθεί σε κάποιο άλλο μοντέλο της κατηγορίας. Η άνεση, από την πλευρά της, βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, με τις σφιχτότερες αναρτήσεις να περιορίζουν ελάχιστα τα περιθώρια. Και εκτός δρόμου πάντως, το αυξημένο ύψος από το έδαφος και η τετρακίνηση του αυτοκινήτου επιτρέπουν την απρόσκοπτη κίνηση σε χωμάτινες διαδρομές.
ΕσωτερικόΤο εσωτερικό της BMW X3 ξεχωρίζει για την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και την εργονομία που προσφέρει. Μόνο η απουσία χώρων για μικροαντικείμενα ξενίζει, αφού ειδικά το μοντέλο της δοκιμής μας, με τα εκπληκτικά σε ποιότητα δερμάτινα καθίσματα, προσφέρει άπλετες δόσεις πολυτέλειας.
ΚινητήραςΟ γνωστός 4κύλινδρος 2λιτρος βενζινοκινητήρας των 150 ονομαστικών ίππων της BMW έχει διατηρηθεί αυτούσιος στο ανανεωμένο μοντέλο. Το μοτέρ τεχνολογίας Valvetronic ξεχωρίζει για την πολιτισμένη του λειτουργία και τη γραμμικότητα της απόδοσης της ισχύος του. Από πλευράς επιδόσεων, η δίλιτρη X3 M Pack ικανοποιεί στην επιτάχυνση από στάση, αλλά και στις ρεπρίζ, όπου όμως την κατάσταση βοηθάει το εξαιρετικό 6άρι μηχανικό κιβώτιο.
BMW Χ3 2,0
Μια 40άρα… και κάτι χιλιάδες ευρώ απαιτούνται για την απόκτηση της βασικής έκδοσης της X3 2,0, η οποία γίνεται αυτόματα το πιο προσιτό SUV της BMW.
Όλα όσα περιμένει κανείς από μια X3 είναι παρόντα: "γρανιτένια" αίσθηση εσωτερικού και πολύ καλή οδική συμπεριφορά.
Mε την ίδια περιέργεια που περιμέναμε την 316i -τη βασική σεντάν "3άρα"- περιμέναμε και τη δοκιμή της Χ3 με τον τετρακύλινδρο, δίλιτρο κινητήρα των 150 ίππων. Εκ πρώτης, η εν λόγω ιπποδύναμη φαντάζει σχετικά λίγη για να κινήσει το σχεδόν 1.800 κιλών αμάξωμα, με τη γνωστή στιβαρότητα και ακαμψία των πλαισίων της BMW. Στην πράξη, ο οδηγός δε θα ενοχληθεί από τις επιδόσεις, καθώς ο κινητήρας έχει πολύ ικανοποιητική ευστροφία, εξίσου καλή ελαστικότητα εντός πόλεως. Το πεδίο των μετρήσεων είναι εκείνο που δείχνει ότι, οι επιδόσεις -και ειδικά οι επιταχύνσεις εν κινήσει- είναι μέτριες συγκριτικά με την υπόλοιπη κατηγορία των SUV αυτού του μεγέθους, όταν χρησιμοποιείται η πέμπτη και η έκτη σχέση του κιβωτίου. Η χρήση όμως τέταρτης και πέμπτης σχέσης "δίνει" σαφώς καλύτερα (καλά για τα δεδομένα της κλάσης) "νούμερα". Κατά τα λοιπά, όλα όσα περιμένει κανείς από μια X3 είναι παρόντα: "γρανιτένια" αίσθηση εσωτερικού, πολύ καλή οδική συμπεριφορά, ουδετερότητα στο δρόμο -ελέω "xDrive", του γνωστού συστήματος τετρακίνησης- και πολύ καλή αίσθηση από τιμόνι και φρένα. Για μία ακόμη φορά, πρέπει να σταθούμε στο εξαιρετικό ζύγισμα του βάρους και αυτής της BMW (51% : 49%, εμπρός : πίσω). Απέναντι στη 2,5H αμέσως επόμενη και εξακύλινδρη έκδοση στην γκάμα της Χ3 είναι εκείνη με χωρητικότητα 2,5 λίτρων και 192 ίππων. Θέμα σύγκρισης χρόνων δεν τίθεται, καθώς για το 0-100, το 60-100 με 4η και το 80-120 χλμ/ώρα με 5η σχέση απαιτούνται 10,3, 5,8 και 7,4 δλ. αντίστοιχα. Συνεπώς, το ζήτημα είναι οικονομικό.
4x4x4
Η βασική έκδοση είναι η μόνη τετρακύλινδρη στην γκάμα της Χ3. Το μοτέρ είναι όμοιο με αυτό των Σειρών 1 και 3 και διαθέτει και Valvetronic και Vanos για τη ρύθμιση των βαλβίδων κ.λ.π.. Η λειτουργία του μηχανικού συνόλου είναι πολιτισμένη και γραμμική, με την ισχύ των 150 ίππων να είναι καλά μοιρασμένη σε όλο το φάσμα των στροφών. Η μέγιστη τιμή ισχύος αποδίδεται αρκετά ψηλά (6.200 σ.α.λ..), ενώ η αντίστοιχη της ροπής πολύ χαμηλότερα, στις 3.750 σ.α.λ..

Η BMW X3 ψηφίστηκε όχημα παντός εδάφους της χρονιάς
Μία δεύτερη και τρίτη θέση για τη BMW Σειρά 3 sedan και τη BMW X5, αντίστοιχα, σύμφωνα με την ψήφο των αναγνωστών "Auto Bild Alles Allrad", σηματοδοτούν μία έξοχη, συνολική επιτυχία.Η BMW X3 εξακολουθεί να ορίζει πρότυπα στη μεσαία κατηγορία για τα οχήματα off-road και SUV. Το περιοδικό AWD οχημάτων με τις περισσότερες πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη "Auto Bild Alles Allrad" ζήτησε από τους αναγνώστες του να επιλέξουν τα αγαπημένα τους αυτοκίνητα σε εννέα κατηγορίες. Με μερίδιο 24.6 % επί των ψήφων, η BMW X3 κατέκτησε τη νίκη, παίρνοντας σαφές προβάδισμα έναντι των 17 αντιπάλων της στην κατηγορία, επαναλαμβάνοντας την επιτυχία που σημείωσε πέρσι. Πριν από μερικές μόλις εβδομάδες, το συμπαγές SAV της BMW ψηφίστηκε "Off-road Όχημα της Χρονιάς" από τους αναγνώστες του περιοδικού "Offroad".Μία δεύτερη θέση για τη BMW Σειρά 3 στην κατηγορία "mid-size all-terrain vehicles" και μία τρίτη θέση για τη νέα BMW X5 στην κατηγορία "πολυτελών οχημάτων off-road και SUV" επισφράγισαν την κατά κράτος νίκη της BMW. Το βραβείο θα απονεμηθεί στη BMW στο πλαίσιο του Διεθνούς Σαλονιού Αυτοκινήτου (AMI) 2007 στη Λειψία.Το βραβείο του οχήματος παντός εδάφους της χρονιάς για τη BMW X3 αντανακλά επίσης τη σημερινή επιτυχία του μοντέλου σε επίπεδο πωλήσεων. 113,997 μονάδες πουλήθηκαν σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια του 2006 - αύξηση περίπου 3% συγκριτικά με την περσινή χρονιά. Μόνο στη Γερμανία υπήρξαν πάνω από 23,000 νέες ταξινομήσεις BMW X3, που σημαίνει ότι το όχημα κατάφερε να διεκδικήσει μερίδιο αγοράς 10.3% στην κατηγορία off-road

BMW X3: Καλύτερη!
Η Χ3 είναι το αυτοκίνητο που γεφύρωσε εδώ και τρία περίπου χρόνια, με τον πλέον πολυτελή τρόπο, το χάσμα ανάμεσα στα αστικά SUV με τα Luxury, τα οποία φλερτάρουν με τις 100.000 ευρώ και άνω. Έτσι, αν κάποιος ήθελε το κάτι παραπάνω από την κατηγορία, ένα πολυτελές αυτοκίνητο, η Χ3 ήταν και είναι μονόδρομος. Σε αυτή την τάξη μεγέθους οι Γερμανοί παίζουν μόνοι τους, τουλάχιστον έως την έλευση των Audi Q5 και Mercedes MLK. Αυτός είναι και ο ουσιαστικότερος λόγος που το αυτοκίνητο επέστρεψε στα σχεδιαστήρια για ένα ρετούς. Μη φανταστείτε καμία σαρωτική αλλαγή, άλλωστε αυτό φαίνεται και από τις φωτογραφίες, αλλά για μια επέμβαση στα σημεία, που κάνει όμως το αυτοκίνητο να δείχνει πιο νέο και φρέσκο, δίχως τις ρυτίδες του χρόνου. Ευρείας έκτασης αλλαγές σαφώς και δεν υπήρχε λόγος να γίνουν, τη στιγμή που το πείραμα της Χ3 πέτυχε και δημιούργησε το δικό του χώρο στην κατηγορία των αυτοκινήτων αυτών.
Οι διαφορέςΤα πρώτα θύματα σε ένα facelift είναι ασφαλώς οι προφυλακτήρες, τα φωτιστικά σώματα και όλες οι μικρολεπτομέρειες, που διαμορφώνουν όμως τη συνολική εικόνα ενός αυτοκινήτου. Έτσι κι εδώ έχουμε πλέον μεγαλύτερα και κατευθυνόμενα φωτιστικά σώματα εμπρός, νέους προφυλακτήρες αλλά και πίσω φωτιστικά σώματα τύπου LED. Οι γρίλιες της μάσκας μεγάλωσαν και έως εκεί έφτασε το νυστέρι του πλαστικού χειρουργού, τουλάχιστον εξωτερικά. Εντός αυτοκινήτου η εικόνα παραμένει ως έχει και μόνο κάποιες -όχι και τόσο φανερές- μικροβελτιώσεις έχουν συμβεί, τη στιγμή που οι χρωματικές επιλογές έχουν αυξηθεί. Εδώ που τα λέμε, τι να βελτιώσεις στην Χ3; Την ποιότητα, το φινίρισμα, την εργονομία, τη φινέτσα; Βλέπετε, οι άνθρωποι της BMW έχουν τον τρόπο τους είναι βέβαια ακριβοί, αλλά τα χρήματά σου πιάνουν τόπο. Ίσως έπρεπε να μεγαλώσουν λίγο τους χώρους, ωστόσο γι’ αυτή την περίπτωση υπάρχει και το Χ5. Με αυτά και μ’ αυτά οι αλλαγές και βελτιώσεις που είναι ορατές διά γυμνού οφθαλμού έλαβαν τέλος. Ό,τι άλλο έχει αλλάξει στο αυτοκίνητο, δεν το βλέπεις, αλλά το νιώθεις όταν οδηγείς.
Τα ουσιώδηΑυτό που πολλές φορές μετράει περισσότερο από τις οπτικές αλλαγές αλλά και στην ουσία διαμορφώνει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι τα μηχανικά μέρη του. Όσο και να ακούγεται κοινότοπο ή κλισέ, τα μηχανικά είναι αυτά που κάνουν τη διαφορά και αφήνουν μια αίσθηση υπεροχής. Η BMW εξάλλου είναι μια εταιρεία που δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα αυτό. Έτσι, για να φρεσκάρουμε λίγο τα πράγματα, σας θυμίζουμε πως το πάτωμα της Χ3 αλλά και το σύστημα τετρακίνησης xDrive που χρησιμοποιεί ανήκουν στην 3.30xi. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα με δυο βραχίονες στήριξης εμπρός, ενώ πίσω συναντάμε μια διάταξη με πολλαπλούς συνδέσμους.
Οι κινητήρες είναι αναβαθμισμένοι, κυρίως τα εξακύλινδρα σύνολα, όπως και το αυτόματο κιβώτιο Steptronic. Τώρα τα συστήματα ελέγχου της ευστάθειας (ABS, ASC, DBC, CBC, DTC) συνεργάζονται μεταξύ τους υπό τον έλεγχο του DSC και αποτελούν μέρη της τετρακίνησης. Μάλιστα, όλα αυτά τα ηλεκτρικά παραφερνάλια δεν στραγγαλίζουν πλήρως την όποια διάθεση για παιχνίδι. Το σύστημα τετρακίνησης xDrive αποτελείται από έναν πολύδισκο συμπλέκτη, η λειτουργία του οποίου είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη. Μάλιστα δουλεύει άψογα και αποτελεσματικά. Μοιράζει το 60% της ροπής στους πίσω τροχούς, ενώ, αν χρειαστεί, δίνει το 100% της δύναμης σε ένα μόνο άξονα.
Στα άλλα, εκτός δρόμου, στοιχεία να αναφέρουμε το σύστημα ελέγχου ταχύτητας για τις καταβάσεις αλλά και τα 201 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος. Το θετικό είναι πως θα αντεπεξέλθει και με το παραπάνω στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Δηλαδή, εύκολα θα πατήσει το χιονάκι του, θα περάσει από τη λάσπη, θα χωθεί στο δασικό δρόμο ή θα τραβήξει ένα μικρό σκάφος. Στην ουσία, η Χ3 πάει στο χώμα, χωρίς να διατείνεται πως είναι αυτοκίνητο για τη δουλειά αυτή. SAV το ονομάζει η BMW, που σημαίνει Sports Activity Vehicle, και όχι SUV. Σε όλα αυτά προσθέστε το τέλειο ζύγισμα του αυτοκινήτου, το εκπληκτικό τιμόνι και τα εξαιρετικά φρένα, κάτι που κάνει την Χ3 να δείχνει σαν μια κανονική τριάρα.
Ο μικρός και ο μεγαλύτεροςΈτυχε να έχουμε τόσο τη μικρή δίλιτρη έκδοση (2.0i) όσο και αυτήν των 2,5 λίτρων (2.5si) ταυτόχρονα στο περιοδικό, γεγονός που μας βοήθησε να διακρίνουμε άμεσα τα θετικά και αρνητικά τους σημεία. Αυτό που βασικά πρέπει να γίνει κατανοητό είναι πως μιλάμε για δυο κορυφαία μηχανικά σύνολα με τεχνολογία αξιοζήλευτη (μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων και σύστημα διπλού χρονισμού τους, μεταβλητή εισαγωγή) και αίσθηση λειτουργίας απίστευτη. Βέβαια, στην περίπτωση του μικρού τετρακύλινδρου κινητήρα των 2,0 λίτρων, που αποδίδει 150 ίππους και 200 Nm ροπής και συνεργάζεται με κλασικό χειροκίνητο κιβώτιο με σφιχτή κλιμάκωση, τα πράγματα είναι λίγο μπερδεμένα. Έχεις την εντύπωση ότι ο κινητήρας είναι λίγος, αν και κορυφαίος σε λειτουργία. Το μεγάλο βάρος των 1.752 κιλών καθιστά ιδιαίτερα δύσκολη τη δουλειά του και τελικά αυτό γίνεται αισθητό στο δρόμο.
Το παράδοξο βέβαια είναι ότι οι μετρήσεις των επιδόσεων καθόλου απογοητευτικές δεν είναι στην περίπτωση που συγκρίνεις την Χ3 των 2,0 λίτρων με ένα ιδίου κυβισμού SUV, τα οποία παρεμπιπτόντως είναι και πιο ελαφριά. Η μέση> >κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 13, 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Στον αντίποδα κινείται ο άλλος κινητήρας, αυτός των 2,5 λίτρων. Διαθέτει την προαναφερθείσα τεχνολογία, εξακύλινδρη διάταξη και βγάζει 218 ίππους και 250 Nm ροπής. Εδώ δεν έχεις καμία αρνητική αίσθηση ούτε υπόνοια. Μιλάμε για μια εκπληκτική λειτουργία που σου δημιουργεί μια φοβερή αίσθηση ποιότητας. Αυτό συνδυάζεται με τις εκπληκτικές επιδόσεις, σε τέτοιο βαθμό που ουσιαστικά ποτέ δεν θα χρειαστείς περισσότερη δύναμη. Βέβαια, εδώ οι ανάγκες για καύσιμο είναι μεγαλύτερες, ωστόσο η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 15 σχεδόν λίτρα, τιμή όχι ιδιαίτερα τσιμπημένη.
Πέρα από τους κινητήρες, αυτό που πρέπει να αναφέρουμε είναι η εμφανής αναβάθμιση της ποιότητας κύλισης αλλά και η ιδιαίτερα sport αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός. Πράγματι, η Χ3 δεν είναι ένα SUV αυτοκίνητο, αλλά SAV, όρος που ταιριάζει πολύ καλύτερα στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου με sport χροιά, ειδικά στην έκδοση των 2,5 λίτρων.
Πλήρες με πολλά ευρώ Οι Γερμανοί της BMW κατάφεραν με λίγες αλλά καίριες επεμβάσεις να τονώσουν την εικόνα αλλά και την ουσία της Χ3, εν όψει και του επερχόμενου ανταγωνισμού. Ως συνήθως, το καλό έγινε καλύτερο και πραγματικά είναι από τις περιπτώσεις που ψάχνεις να εντοπίσεις ψεγάδια. Υπολογίστε την αισθητική αναβάθμιση, τα κορυφαία μηχανικά αλλά και τα πολύ καλά εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και θα διαπιστώσετε κι εσείς πως δεν υπάρχει αντίπαλος της Χ3 και πως θα συνεχιστεί όλη αυτή η καλή πορεία του προκάτοχου μοντέλου.
Όσον αφορά τα χρήματα, το κόστος πράγματι είναι υψηλό, ωστόσο τα καλά πράγματα πληρώνονται σε αυτή τη ζωή. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως η δίλιτρη έκδοση ξεκινά από 41.400 ευρώ, ενώ αυτή των 2,5 λίτρων από 62.100 ευρώ. Φτάνει δε αρκετά ψηλότερα, αν κάνεις χρήση του ομολογουμένως απίστευτου σε ποσότητα και ποιότητα προαιρετικού εξοπλισμού.
BMW X3 2.0 I COMFORT
Η καινούρια X3 είναι το ίδιο όμορφη, ανανεωμένη και πιο προσιτή καθώς με 41.400ευρώ, αφήνει περιθώρια απόκτησης και από την μεσαία τάξη πλέον.
Τι καλύτερο λοιπόν μια εταιρία όπως η BMW να μας προσφέρει ένα τέτοιο αυτοκίνητο κύρους, χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα παρά στην πονεμένη μας τσέπη.Η ποιότητα κατασκευής είναι πραγματικά σημείο αναφοράς! Το φινίρισμα της κονσόλας, η ποιότητα των υλικών, προσφέρουν ευχαρίστηση τόσο στην όραση, όσο και στην αφή. Οι χώροι της καμπίνας είναι άνετοι, πολυτελείς με ιδιαίτερη εργονομία. Μπορείς να αποθηκεύσεις οτιδήποτε σε ντουλαπάκι και θήκες, κάνοντας το ταξίδι απόλαυση.
Εξωτερικά το 2λιτρο τετράτροχο κινείται στην ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία των προκατόχων. Έντονα «φρύδια» με σπορτίφ «νεύρα» στις πόρτες και τα γνωστά φανάρια της BMW. Το αμάξωμα είναι αρκετά χαμηλό για τέτοιας κατηγορίας αυτοκίνητο, κάτι που προσθέτει στην σπόρ εμφάνιση της Χ3. Αξιοσημείωτος και ο βασικός εξοπλισμός, με αερόσακους μετωπικούς, πλευρικούς και οροφής, ABS, σύστημα ελέγχου φρεναρίσματος στις στροφές (CBC), έλεγχο της πρόσφυσης (DTC) και της ευστάθειας (ASC-X). Στο πακέτο και αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα μπρος πίσω, υπολογιστής ταξιδιού και ράδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι. Είπαμε, καμία έκπτωση, σε ποιότητα και αξιοπιστία!
Εμπειρία και η οδηγική συμπεριφορά της X3. Με ανάρτηση που κάνει τις στροφές ευθείες και ένα σύστημα διεύθυνσης άμεσο και ακριβές, νοιώθεις ασφάλεια και έτοιμος να «καταπιείς»χιλιόμετρα! Οι 150 ίπποι μοιάζουν λίγοι αλλά το στιβαρό αμάξωμα και τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου αυξάνονται.Πραγματική πρόκληση το ανανεωμένο «μωρό» της BMW από όποια πλευρά και αν το δεις. Μοναδική ένσταση, το χαμηλό αμάξωμα σε σχέση με την συμπεριφορά off-road. Ήδη έχω αρχίσει αιματηρές οικονομίες, άλλα 40 χιλιαρικάκια και θα το δω στην ειδικά διαμορφωμένη θέση parking που έχω δημιουργήσει. Όλα είναι έτοιμα λοιπόν, η X3 λείπει!

BMW X3: Bελτιωμένη στα σημεία
Με την Χ3, η BMW επιχείρησε να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των SUV και των πολυτελών 4Χ4, όμως η αμφιλεγόμενη αισθητική του μοντέλου, ο μη προσδιορισμός του χαρακτήρα του και οι «τσιμπημένες» τιμές δεν έφεραν τα προσδοκώμενα για την BMW αποτελέσματα.
Το μοντέλο που οι Βαυαροί εντάσσουν στην υποκατηγορία SAV (Sport Activity Vehicle), αποδίδοντάς του έναν πιο... ενεργό ρόλο, στο εξής θα έχει να αντιμετωπίσει πιο έντονο ανταγωνισμό, καθότι η Audi έχει στα σκαριά το Q5, ενώ η Mercedes-Benz ετοιμάζει πυρετωδώς τη «μικρή» ML! Χαμός, δηλαδή...
Δεν γνωρίζουμε κατά πόσο αυτό έπαιξε ρόλο στην καθιερωμένη -έπειτα από μια 4ετία- αισθητική αναβάθμιση του μοντέλου, αλλά η BMW φρόντισε επιμελώς να βελτιώσει στα σημεία την Χ3.
ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣΞεκινώντας με το αμάξωμα, αυτό έχει πλέον βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος προφυλακτήρες δείχνοντας πιο πολυτελές.
Οι προφυλακτήρες φέρουν επιπροσθέτως μικρές στυλιστικές τροποποιήσεις, ενώ στις αλλαγές που μπορεί να αντιληφθεί κανείς περιλαμβάνονται τα φωτιστικά -εμπρός πλέον είναι κατευθυνόμενα και φέρουν τη χαρακτηριστική στεφάνη της BMW όταν είναι αναμμένα και πίσω τύπου LED- όπως και τις ελαφρώς μεγαλύτερες γρίλιες της μάσκας.
Το εσωτερικό παραμένει ως είχε σχεδιαστικά, φέροντας και αυτό μικροαλλαγές. Τη διαφορά ωστόσο κάνει η σημαντικότατη βελτίωση σε θέματα ποιότητας, αφήνοντας στην άκρη τις όποιες αμφιβολίες στον τομέα αυτόν, ενώ προσφέρονται περισσότερες χρωματικές επιλογές στον υποψήφιο αγοραστή.
Το εξαιρετικής ποιότητας δέρμα και η πανοραμική οροφή δημιουργούν ένα ιδιαίτερα ευχάριστο περιβάλλον, ενώ το απέριττο ντιζάιν ενισχύει τον ελιτίστικο χαρακτήρα του μοντέλου.
Η Χ3, με μήκος που φθάνει τα 4,56 μ., πλάτος τα 1,85 μ. και ύψος τα 1,67 μ., θα μεταφέρει με χαρακτηριστική άνεση τέσσερις ενήλικες, ενώ με δυσκολία θα φιλοξενήσει και έναν ακόμη, μολονότι το μεταξόνιό της βρίσκεται στα 2,79 μ.
Αποζημιώνει όμως με τον πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο του πορτμπαγκάζ, το οποίο ανέρχεται στα 480 λίτρα και υπερδιπλασιάζεται με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Ο κινητήρας των 2,5 λίτρων της Χ3 της δοκιμής είναι ένα εξακύλινδρο σε σειρά σύνολο, που αποδίδει 218 ίππους.
Πρόκειται για έναν υπερμοντέρνο κινητήρα σε υλικά (κράμα αλουμινίου - μαγνησίου), αλλά και τεχνολογία, καθώς διαθέτει το σύστημα Valvetronic στην εισαγωγή, αλλά και διπλά Vanos για συνεχή ρύθμιση των βαλβίδων.
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ Στην πράξη το μοτέρ, αν και ράθυμο στις χαμηλές στροφές, ανεβάζει σχετικά γρήγορα ρυθμούς, χωρίς εξάρσεις, αλλά γραμμικά, με τον πολιτισμένο τρόπο ενός εξακύλινδρου. Το ημιαυτόματο κιβώτιο Steptronic των 6 σχέσεων δεν ικανοποιεί με την απόκρισή του στην ταχύτητα των αλλαγών.
Ο οδηγός θα πρέπει να επιλέξει το πρόγραμμα sport με τη μετατόπιση του επιλογέα αριστερά και Kick-down προκειμένου να επιτύχει αμεσότητα ή να καταφύγει στη χειροκίνητη λύση.
Σε κάθε περίπτωση, αυτή η Χ3 αφορά ένα μοντέλο με την ποιότητα και την πολυτέλεια μια γνήσιας BMW, ειδικά στην κορυφαία από πλευράς εξοπλισμού έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας.
ΠΛΗΡΗΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗΣε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό του μοντέλου, αυτός περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα σε θέματα ασφάλειας και άνεσης από τη βασική έκδοση, υπάρχει όμως μια μακροσκελέστατη λίστα αξεσουάρ, προκειμένου να εξατομικεύσετε τις επιθυμίες σας, καταβάλλοντας βέβαια το ανάλογο τίμημα... Οι τιμές, φυσικά στο... ύψος των περιστάσεων, καθώς στη δίλιτρη έκδοση ξεκινούν από τα 41.600 ευρώ και φθάνουν τα 50.600 ευρώ, ενώ σε αυτή των 2,5 λίτρων από τα 53.800 έως τα 62.500 ευρώ.
ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ του, Η ΑΣΦΑΛΤΟΣΗ ποιότητα κύλισης στην Χ3 αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία, καθώς βρίσκεται στα επίπεδα μεγαλύτερων SUV. Στον αυτοκινητόδρομο το γερμανικό μοντέλο θα ταξιδέψει αθόρυβα και με χαρακτηριστική ευστάθεια, μολονότι το ύψος από το έδαφος βρίσκεται στα 20,1 εκατοστά. Στις ορεινές διαδρομές τώρα, τα συστήματα ελέγχου της ευστάθειας (ABS, ASC, DBC, CBC, DTC) που συνεργάζονται μεταξύ τους υπό τον έλεγχο του DSC αποτελώντας μέρη της τετρακίνησης, βρίσκονται πάντα στο ύψος των περιστάσεων, διορθώνοντας τα όποια λάθη του οδηγού, αποτρέποντας παράλληλα την οποιαδήποτε απόπειρα για... παιχνίδι.
Η Χ3 μπορεί να έχει σαφώς ασφάλτινους προσανατολισμούς, ωστόσο στο πατημένο χώμα θα κινηθεί με άνεση (πολύ καλή η απόσβεση της ανάρτησης). Στον πάγο ή στη λάσπη το σύστημα τετρακίνησης στην πλειονότητα των περιπτώσεων θα αντεπεξέλθει, ενώ χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος θα υπερσκελίσει ένα εμπόδιο. Συμπερασματικά, η Χ3 απευθύνεται σε όποιον θεωρεί τα δίλιτρα ιαπωνικά SUV «λίγα» για την πολυτέλεια και το κύρος που αποπνέουν και επιθυμεί κάτι παραπάνω. Οπως τις σπορτίφ προεκτάσεις της έκδοσης 2.5si, το state-of-the-art αισθητικά και ποιοτικά εσωτερικό και τα κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά, ευρισκόμενος βεβαίως στη θέση να πληρώσει για το κάτι παραπάνω.
ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από το εσωτερικό είναι θετική, καθώς τον προδιαθέτει για σπορ οδήγηση. Πολύ καλή η θέση οδήγησης, ευανάγνωστος ο πίνακας των οργάνων με τον εξαιρετικό φωτισμό, εργονομικό το τιμόνι, οδηγοκεντρική η κονσόλα, ενώ τα μαλακά υλικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό επισημαίνουν την καταγωγή του μοντέλου. Η μόνη παρατήρηση αφορά την ανακλινόμενη οθόνη με τις ενδείξεις του trip computer και του Navigator, η οποία αισθητικά δεν ταιριάζει με το όλο σύνολο.
BMW X3: Γερμανική πολυτέλεια
Πρόκειται για ένα όχημα με μοντέρνα τεχνολογία και ένα προηγμένο σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς. Στον τομέα της αισθητικής η εικόνα του είναι εφάμιλλη της οικογένειας BMW, με τις ακμές να είναι αυτές που προσδίδουν δυναμικό χαρακτήρα στο μοντέλο. Tο εσωτερικό του είναι προσεγμένο και με καλής ποιότητας υλικά. Eκεί που το X3 υστερεί, είναι στο εσωτερικό πλάτος, όπως και σε αποθηκευτικούς χώρους, αφού οι υπάρχοντες δεν επαρκούν. Tο γερμανικό μοντέλο διαθέτει ένα στιβαρό πλαίσιο και σφικτές αναρτήσεις, οι οποίες συνεισφέρουν στα κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά του.
Aναφορικά με το σύστημα τετρακίνησης, αυτό παραπέμπει στο σύστημα της BMW 330xi. Eνας ηλεκτροϋδραυλικός συμπλέκτης ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ρυθμίζει την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες του αυτοκινήτου, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και την ποιότητα του οδοστρώματος. Φυσικά δεν θα ήταν δυνατό να απουσιάσουν τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα όπως το σύστημα ευστάθειας (DSC), το σύστημα κατάβασης (HDC) και το TSC, το οποίο ρυθμίζει το ύψος του πίσω άξονα από το έδαφος όταν υπάρχει ρυμουλκούμενο. Eίναι προφανές ότι το X3 δεν αφορά ένα απόλυτο off road, αλλά ένα πολυτελές SUV, με προτεραιότητα την άσφαλτο. Πλέον διαθέσιμο και στα 2 λίτρα, με το εν λόγω κινητήριο σύνολο να κρίνεται οριακό για... απαιτητικές μετακινήσεις. Oποιος όμως αδιαφορεί για τις μέτριες επιδόσεις που προσφέρει, μπορεί με ένα σχετικά μικρό «μπάτζετ» να αγοράσει ένα μοντέρνο SUV, με την ποιότητα και το κύρος της BMW.

Δεν υπάρχουν σχόλια: